עובדה : "בכל יום מתרחשת לפחות תאונת משאית אחת"


25/5/2012 09:48 | כתב ראשי
_____________________


בשנים האחרונות אנו עדים לאחת המלחמות הקשות ביותר שידעה
מדינת ישראל, הקטל בכבישים. המספרים לא הגיוניים והתוצאות הזויות.
בחלק גדול מהתאונות לוקחות חלק גם המשאיות. על פי עמותת אור ירוק
בשנת 2011 התרחשו לא פחות מ364 תאונות דרכים בהן היו מעורבות
משאיות.

למרות שהמשאיות הן רק אחוז קטן מכלי הרכב בישראל ישנה מעורבות
גבוהה ותוצאות קטלניות. כמו כן על פי הנתונים 13 מהתאונות היו קטלניות
ו37 קשות.

ככל הנראה אחת הסיבות שבגללה מתרחשות מספר גדול של תאונות היא
עייפות הנהגים. נהגים רבים סובלים מחוסר שינה ובכך גורמים לסכנה
בעת נסיעתם. על פי מחקרים עייפות הנהג מהווה גורם בכ20% מתאונות
הדרכים.

סיבה משמעותית נוספת היא רמת התקינות הנמוכה במשאיות. משאיות
רבות סובלות מפגמים אשר משפיעים על איכות הנסיעה של המשאית על
הכביש.

מהנתונים עולה כי מבין הערים בתל אביב התרחש מספר התאונות הגבוה ביותר
בהן היו מעורבות משאיות - 48. בירושלים התרחשו 36 תאונות, בבאר שבע
17 תאונות. בחיפה 15 ובפתח תקווה 12.

עמותת אור ירוק: "על המדינה לדאוג שהחיכוך בין האוכלוסייה בערים והמשאיות
יהיה מינימלי. ניתן לעשות זאת על ידי הסדרת אזורי חניה לרכב כבד מחוץ לשטח
העיר (להוציא מקרים בהן משאיות נדרשות לעבוד בתוך העיר)". על הרשויות
לוודא כי משאיות כבדות יכנסו לערים רק במידת הצורך.

"מעבר לכך על החברות המעסיקות נהגי משאיות, לוודא שהנהגים לא נוהגים
מעבר לזמן המורשה בחוק וכמו כן יש להקפיד על זמני מנוחה מתאימים לנהגים.
קציני הבטיחות והתעבורה צריכים לנהל מעקב אחרי נהגים מועדים ולהדגיש בפני
כל הנהגים את הסכנות הכרוכות בנהיגה בכלי רכב כבד"..
 

מאמר: שעות שינה של נהגים

חייג עכשיו:04-8622920