גרירת משאיות

 
משאיות - כללי

כדי לגרור משאית שתקועה בדרך על הגרר להתעדכן תחילה בנתוני המשאית. לכן, בענף המשאיות קיימים סוגים רבים של משאיות:
משאית אחודה מרכב של המשאית אינו מפוצל, כלומר שהארגז יושב על המרכב האחוד כחלק בלתי נפרד מהקבינה, משאית לא אחודה, משאית רכינה tipping lorry , עד 12 טון, 15 טון, 27 טון, 34 טון, סמיטריילר ופול טריילר , איזה ארגז יש למשאית? ארגז קירור, ארגז וילונות, ארגז סגור, ומה גובהו של הארגז, או פלטה להובלת ציוד ברזל וכו'. אורך המשאית, מה גובה הפלטה מהקרקע, מבנה הקבינה- דבל קבינה, קבינה רגילה ועוד'.

סוג המטען במשאית

יש משאיות התקועות עם מטען בדרך, לכן, חשוב לסדרן/גרר לדעת מהו סוג המטען שהמשאית עמוסה, משאית דחס-לאשפה, רמסע עם מכולה, מכלית עם מטען חומ"ס, מטען בקירור הדרוש בדחיפות לפנותו לפריקה? או מגיעה משאית חלופית להעברת הסחורה. משאית עמוסה בציוד שיש צורך לגרור אותה לפריקה באתר הפריקה ורק לאחר מכן למוסך.

סוג התקלה של המשאית

במשאיות הישנות, התקלות הנפוצות הן, בלמים תפוסים, מנוע רועש, טורבו- קרי עשן לבן, לא ממלא אויר. גוג'ונים עפו והגלגלים מתנדנדים. בקקס, דריישפט, לא מעביר בין high ל- low , מערכות הידראוליות לא מתפקדות, ועוד'. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת יותר התקלות במשאיות הממוחשבות ניתנות לאבחון ע"י מחשב המשאית המתריע על סוג התקלה.

מקום המשאית

דבר לא פחות חשוב זה לדעת היכן המשאית נמצאת כלומר בכביש, ישוב, מקום לא סלול, מיקום מדויק, מצפון לדרום ולהיפך, יש גישה מלפנים ועוד'.

גרירת משאית

לאחר שהבאנו סקירה כללית על סוגי המשאיות, סוגי המטען, והתקלות הנפוצות ומקום המשאית , ניגש לנושא העיקרי ולא פחות חשוב והוא גרירת המשאית. לצורך גרירת המשאית על הסדרן/הגרר לקבל אינפורמציה מדויקת על המשאית הן מקצין הרכב והן מנהג המשאית התקולה. ורק עפ"י הנתונים המשוכללים יוכל הסדרן לשלוח את הגרר /מוביל המתאים לגרירת המשאית. הסדרן מעדכן את נהג הגרר בכל הפרטים הדרושים לצורך גרירת המשאית, ולעדכנו כמובן בסוג התקלה. על הגרר להגיע למקום, לבצע הכנות מקדימות לפני תחילת ביצוע הגרירה, דוגמא: שחרור בלמים, קשירת דריישפט שנפל, התחברות עם צינור אויר , ועוד'. חובה! על הגרר לנקוט בכל אמצעי הבטיחות הנדרשים לצורך העמסת וקשירת המשאית. לכן, אין להעמיס את המשאית על הגרר ללא נהג שיושב בתוכה. העמסת המשאית תתבצע עם כננת בלבד, על הגרר לדעת להכניס את השקל במקום הנכון, ולודא סגירה ביטחונית, שהשקל לא יעוף. בזמן העמסת המשאית כבל הכננת חייב להיות כל הזמן מתוח, כבל משוחרר עלול להיקרע בזמן משיכה מהירה. ולכן, חל איסור מוחלט לעלות עם המשאית בנסיעה (וזאת במידה והמשאית נוסעת). לאחר העמסת המשאית יש לוודא קשירת המשאית היטב, הן ע"י שרשראות וחגורות עם אביזרי מתיחה. פריקת המשאית כנ"ל תתבצע עם נהג שיושב בתוך המשאית. לסיכום, חשוב לדעת איזו חברת גרירה להזמין.


הכותב: מנכ"ל גרר נט GRAR-NET.CO.IL

חייג עכשיו:04-8622920