כיצד פוקדות האוניות את הנמלים

כיצד פוקדות האוניות את הנמלים


יש שתי דרכים עיקריות להפעלת אוניות:


1. בקווים סדירים - Liner: זהו שירות אוניות הפועל בקווים קבועים, בתאריכים קבועים מראש ובאוניות קבועות.
2. בחכירה - Charter: בעל מטען או סוכנות אוניות יכולים לחכור אוניה למסע מסוים או לתקופת זמן מסוימת.
השיטות המקובלות לקביעת תעריפים תעריף ההובלה הימית הוא המחיר המוסכם על המוביל להובלת מטען מנמל אחד למשנהו. על ידי הכפלת התעריף בגבוה בין יחידת משקל (בד"כ טונה) ונפח (בד"כ מ"ק), ייקבעו דמי ההובלה הימית למטען.

התעריפים המקובלים הם:

Commdity Rate .1 – תעריף שונה לסוגי מטען שונים;
הגבוה ,כללי למטען הובלה תעריף שהוא ,Cargo N.O.S. RATE או General Cargo Rate .2 בדרך כלל מיתר התעריפים.
קיים גם תעריף לפי ערך (AD Valorem); בתעריף זה משתמשים כאשר דמי ההובלה מבוססים על ערך המטען (נדיר מאד). למחירי ההובלה הימית מרכיבים נוספים. חלקם מרכיבים הקשורים למבנה המטען, כמו היטל אורך חריג או משקל חריג, וחלקם היטלים נוספים המוטלים באופן זמני כתוצאה משינויים או אירועים הקשורים להובלה הימית, והם: היטל דלק, מטבע, סיכוני מלחמה וצפיפות. בנוסף, אם ההובלה נעשתה במכולות, קיימת גם הוצאה של שכירת המכולה. בנמלים מסוימים קיים גם היטל הנקרא T.H.C. – Terminal Handling Charge,  שהם כעין דמי טיפול בנמלים.
 מחויב מטען גם בדמי השהיית מכולה (אם אכן הושהתה מעבר למוסכם עם חברת הספנות), הנקראים .Demurrage להובלה ימית אין מחירון אחיד, ומחיר ההובלה שונה בין חברות האוניות, בעלי האוניות וסוכני האוניות,  ומשתנה לפי תנאי השוק. בדיקת מחירים והשוואה בין המתחרים עשויות להביא לחסכון כספי ניכר בעסקת יבוא או יצוא.

חייג עכשיו:04-8622920